Negombo - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Joyce & Leonie - WaarBenJij.nu Negombo - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Joyce & Leonie - WaarBenJij.nu

Negombo

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Leonie

28 Oktober 2018 | Sri Lanka, Digana

De tijd vliegt. Afgelopen week hebben we les nummer 3 alweer gegeven aan de lokale fysiotherapeuten. We zijn bezig met het opstellen van behandeldoelen en het schrijven van een behandelplan. Dat is iets wat ze hier nauwelijks nog doen. Laat staan dat ze uiteindelijk ook evalueren of het doel bereikt is. Het is zo leuk om samen met ze te discussiëren en om achter elkaars cultuurverschillen te komen. Zo komen ouders in Nederland bijna altijd met een hulpvraag, hier komen ze alleen omdat de arts dat heeft gezegd. Voorlichting over het nut van fysiotherapie is dus van groot belang. We leren elkaar steeds beter kennen, de sfeer tijdens de lessen is ontspannen en er is zelfs ruimte voor een grapje.
Een leuke bijkomstigheid tijdens de lessen zijn de enorme stortbuien, die kletteren zo hard op het dak dat we elkaar nauwelijks nog kunnen verstaan.

Voor volgende week staat er iets spannends voor ons op de planning. Dan komen er 30 fysiotherapiestudenten naar Home of Hope om de hele dag workshops te volgen. Wij zullen dan onze lessen opnieuw geven zodat we een nog breder draagvlak creëren. De lokale fysiotherapeuten zullen ons daar bij helpen dus dan kunnen we gelijk beoordelen of dat wat we ze de afgelopen weken hebben geleerd ook is blijven hangen.

In de weekenden gaan we op pad. Vorige week zijn we op safari geweest en hebben we prachtige kuddes olifanten gezien. Dit weekend zaten we heerlijk aan de kust in Negombo. Met de trein zijn we dwars door het land gegaan, een prachtige rit waarbij we half uit de ramen en de deuren konden hangen. Een geweldige ervaring.
Negombo is het dorp waar vissers nog elke ochtend met hun catamarans en rode zeilen de zee op gaan. Vervolgens gaat de vis naar de vismarkt of wordt het gedroogd op het strand. Honderd jaar geleden ging het ongetwijfeld niet anders, indrukwekkend om de locals zo bezig te zien. En om iets terug te vinden van onze verre voorouders want Negombo kent een Nederlands fort en kanaal!
We hebben genoten van de luxe, leuke barretjes en restaurantjes, een zwembadje en een douche zoals thuis. Reizen en werken vraagt best een hoop energie maar voor komende week zijn we weer even opgeladen.

• 28 Oktober 2018 - 15:15

Joost Hollander :

Hallo Joyce,

Wat een mooie reis ben je aan het maken.

Groetjes Joost
    (Fysio vrijdag)

• 29 Oktober 2018 - 12:57

Wim:

Wat een heerlijke tijd voor jullie! En wat een rijke ervaring doen jullie op. Vanaf de kust van de Mexicaanse Golf wens ik jullie veel plezier voor de komende tijd. Groetjes,
    Wim.

• 21 November 2018 - 18:39

Mijnie Vogelaar:

Hoi Leonie, jullie hebben al veel beleefd de afgelopen maanden, echt indrukwekkend zoals je het beschrijft. Geniet nog van de laatste maand daar en neem ook tijd voor jezelf, groetjes Mijnie